Pohádky s piktogramy pro Adélku

Ps: jedná se o malou nemluvící autistickou holčičku bude mít 3 roky a je zcela nemluvící, ale díky těmto pohádkám v piktogramech si čte a rozumí. Díky nim se může zapojit i do říkanek a písniček v dětské skupině.

Soňa Szwajnochová  


Dobrý deň,

Moc sa tešíme na knihy. Dcérka pri knihách s textom dlho nevydržala, má vývinovú jazykovú poruchu.Tieto knihy s piktogramami začína čítať už aj sama a pýta si ich. Matyáša prečítame celého. Už poprvýkrát vydržala u príbehu až do konca. Som z nich nadšená :)

Prajem pekný deň, s pozdravom

Andrea Glembusová


Dobrý den, paní Hurtíková,

knihy jsou naprosto úžasné, velmi Vám za ně děkuji. Mám děti s vývojovou dysfázií, které pozitivně reagovaly právě na piktogramy a díky Vašim knihám se začaly rozmlouvat. Vaše knihy čteme téměř každý večer. V případě, že byste vydala další knihu, určitě mileráda zakoupím.

Ještě jednou Vám patří velké díky a přeji Vám co nejvíce úspěchů

S úctou
Lucie Hetychová  


Dobrý den, paní Hurtíková,

děkujeme za plyšového kocourka Matýska! Syn má 4 roky a má smíšenou vývojovou dysfázii, knihy s piktogramy má moc rád (normálním knihám, kde je více textu a málo obrázků, zatím hůře rozumí, tak ho ani nebaví). A Vaše příběhy se mu moc líbí. Ani nedokážu říct, jestli má radši Matýska, Jůlinku nebo Kozlíky rohaté, všechny čteme každý den, stále dokola ;).

Máme i Vaše příběhy O pejskovi a kočičce s piktogramy. I ty má rád.

Budu moc ráda sledovat Váš obchod a až přibude nějaká nová dětská kniha s piktogramy, určitě v nás budete mít zájemce.

Mějte se moc hezky,

S pozdravem,

L. Hertlová


Od malička sme synovi čítali rozprávkové knižky. Psíčka a mačičku si obľúbil už z knihy od Jozefa Čapka. Keď vyšla v podaní pani Hurtíkovej s piktogramami, bol nadšený, že si knižku dokáže prečítať aj sám hoci ešte nepozná písmenka. Často ju čítal aj mladšiemu, pre ktorého sa psíček a mačička stále vernými kamarátmi. Tešíme sa, že knižky vychádzajú aj v slovenčine, za čo som veľmi vďačná. Knižky sme odporučili aj známym, ktorých detičky majú oneskorený vývin reči. Vďaka ním si rozšírili aktívnu aj pasívnu slovnú zásobu, zlepšili porozumenie reči, sociálny kontakt. Pani Hurtíková má dar vybrať podstatu z príbehu a tak uľahčiť aj mladšimu poslucháčovi udržať pozornosti pri rozprávke, ktorá obvykle zaujme staršie deti. Aj pokračovanie príbehov o psíčkovi a mačičke, ktorých je sama autorkou, svojim láskavým humorom učarovali deťom. Texty z knižky o mačičke Julinke poznáme už naspamäť. Ďakujeme a prajeme veľa tvorivého elánu a požehnania do ďalšej práce.

Martina Minarikova 


Vážená paní Hurtíková,

moc Vás zdravím. S Vašimi knihami se nám pracuje skvěle. Mám šestiletou dceru s poruchou autistického spektra a má potíže zejména v oblasti porozumění. S objevením piktogramů jsem jí mnohem více dostala ke knihám. Začaly jsme kdysi s Kocourem Matýskem a musím říct, že hned napoprvé vydržela u příběhu až do konce. Dnes to střídáme už i s "normálními" knihami, ale k piktogramům se stále vracíme. Pokud jde o Chaviho dobrodružství, tak ji baví, nejvíc se jí líbí porouchaný automat :) a mezi naposledy koupenými knihami ji spolu s Matyášem zaujal nejvíc. Naopak, což mě osobně překvapuje, ji tolik nebaví příběhy pejska a kočičky. 

Matýsek, Jůlinka a Kozlíci rohatí ale vedou.

Moc děkuji za Vaši práci a budeme se těšit na další knihy!

Krásný den

Martina Junková 


Vašek

Dobrý den, paní Hurtíková,

Vašek knihy s piktogramy miluje. Pejska a kočičku má moc rád, zná pohádky z televize, ale je radost jej vidět, jak si sám v knihách listuje a nahlas čte. Čte to, co je napsáno, neopakuje jen to, co si pamatuje z televize. Knihy s pejskem a kočičkou nás provázely na cestování během jarních prázdnin. A Matýska jsme vzali s sebou. Vašek už od dětství cestoval všude s batůžkem, který byl jeho jistota. Tam měl své oblíbené hračky a knížky. Sám si jej automaticky balil. Takže všude s batohem :) všude. Tentokrát byly v batohu knížky a plyšák. A vše bylo v klidu. Chtěla bych ještě napsat ke knize Matýsek a červené autíčko. Vašek se k ní dostal v hyperbarické komoře ve Vítkovicích. Sám by si ji asi nevybral, ale moc se mu líbí. Pomáhá nám užitečně a příjemně strávit těch 80 minut, co je v komoře. Skvělé na ní je, že Vašek si vybírá knihy, jejichž příběh nebo postavy už zná z televize. Ale tenhle příběh byl pro něj úplně nový a moc jej zaujal.

Pomáhají mu znaky a zjednodušený, ale stále napínavý příběh. My sami bychom dali přednost znakům ze softwaru symwriter, který máme koupený doma a používá jej i škola.

Nevadí mu ani kroužková vazba. I když ta mu trochu brání v tom, aby si knihy zařadil do knihovničky nastojato :) Hrozně rád uklízí knihy, všechny mají své přesné pořadí...

A jestli můžu - uvítali bychom tematické knihy třeba ke svátkům v roce a ke běhu roku - jaro, léto...Velikonoce, Vánoce, Masopust.. klidně jak je prožívají zvířátka místo lidí...nebo k počasí a oblečení...učebnice prvouky pro naše děti připomíná omalovánky. :(

Skvělá by byla i kuchařka s piktogramy na ty nejzákladnější jídla!

Tolik ode mě co mě napadlo a přeji hezký den

Olga a Václav Eliášovi

Vašek s Matýskem


Hynek

Dobrý den, posílám fotografie, jak si náš syn, u kterého pracujeme na rozvoji opožděnějšího vývoje řeči, prohlíží Vaše knížky. Už dříve jsme zjistili, že piktogramy mu velmi pomáhají osvojovat si řeč a Vaše piktogramové knihy si velmi oblíbil. Nová várka knížek se hned zařadila mezi jeho oblíbené, každý den si je vytahuje z knihovničky, nechává si je předčítat, a pak si je bere i sám a "čte si" nahlas. Příběhy si taky povídá sám pro sebe u hraní. Co se týče Chaviho dobrodružství, Hyneček knížku "objevil" ve své knihovničce, nechal si ji ode mne přečíst a od té doby ji rád vytahuje, stala se aktuálně oblíbenou, vedle jiných (např. Matyáše, Kocourka Matýska...). Při svém věku a rozumové vyspělosti ještě asi nedokáže příběhy do detailu pochopit, spíše vnímá některé momenty příběhu - třeba opakuje, že se jdou koupat, že kluk zmáčkl zelené tlačítko, že tam prší apod. Příběhy mi na první přečtení připadaly zvláštní, nevšední, ale jsou zajímavé a věřím, že starší dítě nebo rozumově vyspělejší tam bude bavit i ten humor a situace. Hynečkovi se ale evidentně nějakým způsobem kniha také líbí, když ji opakovaně vytahuje a nosí na přečtení. Věřím, že brzo z ní bude sám povídat některé pasáže, jako u jiných knih. Piktogramy jsou také docela srozumitelné, tak jako u ostatních knih. Moc děkujeme, že Vaše knížky přispívají k rozvoji řeči našeho syna a pomáhají mu tvořit si vztah ke knížkám. 

S pozdravem Vavříčkovi 



Nejdříve bych chtěla paní Hurtíkové poděkovat za krásnou knížku, kterou pro děti napsala. Dostala jsem se k ní čirou náhodou. Zahlédla jsem ji na eshopu pro děti s PAS a věděla jsem, že jí určitě objednám.Máme doma Matěje (Matýska),skoro 9let,který má PAS a řeč a porozumění se u něj rozvíjí mnohem pomaleji než u jiných dětí.Pohádky čteme hodně často,ale syn jim nerozumí nebo rozumí špatně a tato knížka je jednoduchá a k šoku s piktogramy prostě super....Moc za ní děkujeme a věříme,že časem přibyde další. Matěj jí dostal k Ježíškovi a už jsme ji přečetli:)Piktogramy pro denní režim má syn hodně podobné a tak nám tyto nedělají problémy.Jsou srozumitelné.

Děkuji a těším se brzy na další krásnou knížku.

Jaroslava Malá - maminka



Zakoupila jsem knihu Kocourek Matýsek pro mého autistického syna. Knížka se nám velice líbí a proto reaguji na podnět v knize a píšu. Můj syn používá obrázky a piktogramy uvedené v této knize, tedy jsou pro něj známé a srozumitelné.

Moc děkuji paní Hurtíkové za vydání této knihy a přeji jí mnoho pracovních příležitostí, to aby vyšla další kniha:)..

S pozdravem Renata Kotmelová



Ráda bych touto cestou vyjádřila paní Hurtíkové podporu její práce a zároveň jí chci poděkovat za krásnou pohádku - syn ji po pár čteních s námi už zvládne celou sám (má 4 roky), ač jinak fungujeme na trochu jiném typu obrázků. Používáme obrázky z programu Pictoselector (klasické barevné, jednoznačné, ne ty černobílé) - abychom byli soběstační ve výrobě pomůcek. Začínali jsme letos v březnu a na klasické piktogramy nereagoval. Proto jsem si nebyla jistá, jestli mu pohádka půjde, ale není problém, vrací se k ní několikrát za den, sám a za chvíli to bude umět asi nazpaměť:-D.

Knížka je bezvadná, krásné a veselé ilustrace, doporučím ji, kde budu moct. Snad časem přibude něco dalšího...

Petra Brychtová, maminka



Dělám asistentku pedagoga na speciální základní škole ve třídě, kde jsou 3 chlapci s PAS a jeden s DMO a středně těžkým stupněm MR.

Kniha Kocourek Matýsek všechny chlapce velmi zaujala. Seděli jsme všichni v jednom kole a jinak velmi aktivní děti byly aspoň na okamžik v klidu, naslouchaly a sledovaly příběh. Napínavý příběh je doplněn krásnou ilustrací a především skvělými piktogramy ke každému slovu děje - to chlapce fascinovalo nejvíce. Mám dojem, že právě díky podrobně rozpracovaným obrázkům tyto děti konečně věděly "o čem je řeč". Jeden z chlapců s PAS, dříve skoro nemluvící, si knihu zamiloval natolik, že ji vyžadoval předčítat každý den, nejlépe několikrát. Později se knihu naučil číst sám, dokonce ji recitoval z paměti! Chlapec projevuje od té doby čím dál větší zájem o psaný text a knihy. Kniha Kocourek Matýsek je v naší třídě i po uplynutí již dlouhé doby stále velmi žádaná.

Iva Dvořáková



Pavlína Dohnalová, DiS. - asistent pedagoga 6 let

recenze knihy Kocourek Matýsek a Kočička Julinka

Kniha paní Hurtíkové se ke mně dostala díky jejímu synovi, který navštěvuje naši školu. Jedním okamžikem se stala u dětí naprostým hitem. Pro dokreslení mé recenze, bych chtěla dodat, že v mé třídě jsou děti s autismem, v kombinaci s lehkou až středně těžkou mentální poruchou.

Chlapec (diagnoza - PAS, SMP) který v první třídě nemluvil, bylo velmi těžké najít pro něj motivaci, díky které by se rozmluvil. Kniha ho nadchla, četli jsme mu ji sami asi měsíc, a pak k našemu údivu chlapec, začal číst sám, a během pár týdnů ji uměl celou nazpaměť. Při práci s dětmi s autismem používáme alternativní komunikační

systémy, nejvíce VOKS, a simwritter.

Nejnovější poznatek mám z letošního školního roku, dívka, 1 třída, mluvící, však těžce zapojitelná do práce, na začátku roku pouze chodila po třídě točila v ruce pastelkou (diagnoza PAS a SMP). Dnes sedí u knihy dlouhé minuty a sama si čte. Přikládám videoukázku.

Přesto, že děti umí knížku nazpaměť, beru si ji k sobě a pomocí piktogramů se ujišťují, že "čtou" správně. Doplnila bych ještě, že dívka, která čte na videu opakuje první třídu, protože nezvládla učivo s podpůrnými opatřeními pro LMP. Tato knížka jí však dodala osobní pocit, že umí číst. Poznává funkčně pouze samohlásky a písmena m, l, v, t, s, j. Jediné slovo, které funkčně přečte je máma.

Pracuji prioritně s dětmi s autismem. Vzhledem k jejich diagnóze je vizualizace základ jejich učení. Knížky paní Hurtíkové jsou již v naší třídě součástí výuky několik let. Nyní jsme zakoupili posledních 8 kusů na internetu, z obavy, že již nebudou.

Naše knihy jsou totiž zcela poničené z denního čtení:)

Pavlína Dohnalová



Děkujeme za Vaše ohlasy